salam ..
hye sume yg walking2 kat blog ANDRA ni ,,
sile lah tinggalkan jejak ,,
okey??
k ,, luv u..
;-)

12 January 2012

kenapa??

aku pernah kecewa tidak lama dahulu..
tetapi masa yang membuatkan aku bangkit semula..
selepas itu, aku cuba elakkan diri untuk jatuh hati
kepada orang lain..

tetapi, hal berkaitan hati ini memang x boleh dikawal..
aku telah pun jatuh hati..
tapi untuk aku tidak sakit hati untuk kesekian kali..
aku cuba elakkan rasa ini..

tapi rasa ini x pergi jauh mana pun..
ia tetap ada dalam hati aku..
tambahan pula, aku melihatnya setiap hari..
lagi lah rasa sayang itu semakin kuat..

pelbagai cara yang aku cuba lakukan
untuk hilangkan rasa ini..
tetapi tidak berjaya..
urmmmm..

sampailah satu hari ni..
aku ternampak status yang dia sudah berpunya..
pada masa itu aku memang sedih sangat..
tapi dalam hati aku pelik..

sebab..

kenapa aku perlu menangis??
sedangkan memang ini yang aku mahukan..
iaitu cuba halang dari terlampau jatuh hati padanya..
adakah ini bermakna aku memang sayang kan dia??

entah la.. hati aku tidak dapat menjawab soalan itu..

aku ingat bila dia dah berpunya..
aku dapat lupakan dia.. 
tapi tidakk..
aku menangis hari-hari..

hinggalah satu hari tu..
ada orang yang berikan aku kata-kata perangsang..
untuk aku lupakan segala apa yang aku rasa...
alhamdulillah aku semakin okey..

aku cuba untuk sibukkan diri aku dengan pelbagai perkara..
ini salah satu cara untuk hilangkan rasa ini..
aku cuba untuk tidak stalk profile dia lagi..
aku cuba untuk tidak stalk profile buah hatinya lagi..

Akhirnya aku berjaya lupakan dia sedikit demi sedikit..

~ ini apa yang ANDRA rasa jatuh hati untuk kali pertama selepas YANG PERTAMA dahulu~

tetapi ketika dalam proses melupakan dia..
sekali lagi aku jatuh hati kepada orang lain..
kali ini aku memang dah cuba untuk nafikan rasa ini..
tetapi aku tahu aku tidak boleh..

nak tahu kenapa aku cuba elak lagi sekali??
sebab kali ini dia dah berpunya sebelum aku kenal dia lagi..
aku tak nak persahabatan aku dan dia goyah...
dan aku tidak mahu sakitkan hati buah hatinya

kerana aku masih waras..
aku tidak akan sakitkan hati seorang gadis..
sebab aku tahu sakitnya macam mana..
aku tidak sekejam itu..

nasib lah aku tidak perlu bertemu dia hari-hari seperti yang dulu..
tapi rasa ini semakin banyak..
walaupun hakikatnya aku terlalu jarang jumpa dia..
waima berbual..

sehingga sekarang aku masih merasai..
aku akan cuba buang rasa ini..
aku akan cuba..
aku tahu aku bolehh..

~ ini yang ANDRA rasa selepas ANDRA cuba lupakan YANG KEDUA~






3 comments:

  1. lumrah la manusia ingin mencintai dan dicintai, cuma mungkin belom jumpa org yang tepat sebagaimana yang telah tertulis di luh mahfuz. chill eh sis~ :)

    ReplyDelete
  2. urmm .. tau x pe.. anwy .. tq for the advice..

    ReplyDelete

-SALAM-
awak, tq terjah blog ANDRA ni..
komen sikit please,,
^^