salam ..
hye sume yg walking2 kat blog ANDRA ni ,,
sile lah tinggalkan jejak ,,
okey??
k ,, luv u..
;-)

18 November 2011

man propose, god disposed!!!!

-SALAM-

Saya rasa mungkin ad kesalahan ejaan di tittle itu ,, tapi x de kite abaikan sebab itu proverb yg saya hafal semasa nak jawab soklan BI hari itu.. tapi sayangnyerr tidak jadi nak gune sebab x boleh nak masuk kat mana-mana ayat pun . hehehehe .. >>see senang je kan buat pendahuluan cerita :P :P <<

okeylah ,, back to realiti ,, tajuk tu hakikat dia betul ,, kita sebagai manusia hanya boleh merancang, tapi Allah S.W.T yang menentukan.. betul x???

saya percaya , setiap yang berlaku akan ada hikmah  di sebalik itu semua. kadang2 kita tidak perasan di bahagian mana hikmah itu muncul , tetapi sebenarnya dalam tidak sedar , sesuatu yang berlaku itu memang akan membawa kebaikan kepada kite. betul kan???

tadi saya jumpe something kat blog orang lain, saya dah lama nak cari word ni balik tapi baru tadi saya jumpe.. hehehe ,, terima kasih la kat TUAN BLOG itu.. okey jom kite tgok ape word dye okey.



Ya ALLAH,Seandainya telah KAU catat,Dia milikku,tercipta untukku,Dekatkanlah dia padaku,Satukan hatinya dengan hatiku,Titipkan kemesraan antara kami,Agar kebahagiaan ini kekal abadi. Dan Tuhanku Yang Maha Pengasih,Seiringkanlah kami dalam melayari hidup,Ke tepian yang sejahtera.

Tetapi Tuhanku,Seandainya telah Engkau takdirkan,Dia bukan milikku dan dia bukan untukku. Bawalah dia jauh dari pandanganku,Luput dari ingatanku,Dan peliharalah diriku dari kecewa.

Ya Tuhanku Yang Maha Mengerti,Berilah diriku kekuatan,Melontar bayangannya ke dada langit,Hilang bersama senja merah,Dan gelap pekat malam,Agar aku rasa bahagia,Walaupun tanpa dirinya.

Dan Tuhanku Yang Tercinta,Gantikanlah yang telah hilang,Tumbuhkanlah kembali yang telah patah.Meskipun tiadakan sama dengan dirinya.Seandainya dia datang menemuiku & Cinta itu adalah cinta yang sejati dan suci,Seandainya dia pergi dan tiada menemuiku & anggaplah cinta itu tidak wujud dari awal lagi.

dulu pernah la ada orang beri saya word ini, mase tu saya x ingat la bile.. n x tau mcm mana bende tu boley ilg, kdg2 saya mencari juga. tapi tetap x jumpa. nasib baek tadi jumpe di sini!!!! .. hee tq awak...

itu je kut saya nak cite pagi2 bute ni ,, okey lah ,,, bye sume ,, enjoy reading...!!!! <3 u ...

No comments:

Post a Comment

-SALAM-
awak, tq terjah blog ANDRA ni..
komen sikit please,,
^^